SDK Kinderopvang
OSG (strategie en analyse)
Facebook Advertising
Adwords
SEO
Conversieoptimalisatie
Uitdaging
SDK Kinderopvang is een grote Kinderopvang en BSO organisatie met meer dan 25 locaties rondom Dordrecht. SDK Kinderopvang wilde zijn online aanwezigheid verbeteren om uiteindelijk alle locaties vol te krijgen.
Strategie
Aan de hand van een groeisessie hebben we samen met SDK een concreet groeidoel opgesteld, de doelgroep gesegmenteerd en hebben we per segment de customer journey uitgewerkt. Hiermee kregen we inzicht, welke kanalen en uitingen we als eerste konden uitwerken.
Aanpak
Samen met SDK zijn we aan de slag gegaan met SEO, hebben we meerdere Search, Display en Facebook campagnes gelanceerd en hebben we periodiek presentaties gegeven over de voortgang en resultaten waarin verschillende nieuwe inzichten naar voren kwamen. Door het gebruik van zowel ons marketing en groei dashboard kan SDK real-time de resultaten inzien over hun volledige marketing omgeving.
Resultaat
Dit resulteerde in over een jaar gemiddeld in vergelijking met het vorige jaar voor een stijging van 91% in het aantal inschrijvingen vanuit de website, 95% van de 40 geselecteerde relevante zoekwoorden op de eerste plek en de resulterende 5% op de eerste pagina.
Wie heeft er aan het project gewerkt?
George van Bohemen
Art director
Jeroen Boers
Online marketing
Mark Roos
Online sales
Wesley van Vreden
Content- & Techniekspecialist

